*‌ وبلاگ همدردی - بزرگترین مرکز مشاوره خانواده و ازدواج تحت وب *

تخصصی ترین وبلاگ در زمینه مشاوره خانواده و ازدواج

*‌ وبلاگ همدردی - بزرگترین مرکز مشاوره خانواده و ازدواج تحت وب *

تخصصی ترین وبلاگ در زمینه مشاوره خانواده و ازدواج

قول بدهیم!!!

 قول بدهید:: که:: 

"هیچ گاه به امید تغییر دادن کسی 

با او وارد زندگی مشترک نشوید!!!"

وقتی همسرتان به خانه می اید/؟/؟؟

وقتی همسرتان به خانه میاد چگونه باهاش رفتار می کنی..305... برای اینکه شب خوبی رو کنار همسرت بگذرونی کارهایی زیر رو انجام بده... 1.همسرتان ساعات طولانی را در محیط کار سپری کرده است. او را برای انطباق با محیط جدید یعنی خانه نیاز به فرصت دارد. انتظار نداشته باشید به محض ورود بنشیند و درباره مسایل خانه با شما به بحث و گفتگو بپردازد. معمولا 20تا30 دقیقه ای کفایت می کند. 2. به حضور همسرتان در خانه اهمیت بدهید. هنگام بازگشت او را تحویل بگیرید . از شما انتظار نمی رود هر شب با یک دسته گل منتظر ورود او باشید.72 گاهی یک سلام و احوال پرسی گرم موثرتر است. 3. برای بازگشت همسرتان از قبل برنامه ریزی کنید. کارهای مهم و نیازمند توجه و دقت زیاد را پیش از این به اتمام برسانید. به خود فرصتی بدهید تا با همسرتان بنشینید و یک فنجان چای بنوشید. زمان شام را طوری تنظیم کنید که همه افراد خانواده دور هم باشید. 4.از همسرتان بپرسید که ایا روز خوبی را پشت سر گذاشته یا نه. اما از او باز جویی نکنید و از کنجکاوی بی مورد بپرهیزید. 5. اول اخبار خوب را به او بگوید. تا حد ممکن بد ها را سانسور کنید. 6. برای این که شب خوبی داشته باشید طرح های خلاقانه به کار ببرید. هر شب فکر تازه ای بکنید تا زندگی تان تکراری نشود. 7. اصلا خوب نیست که موقع ورود همسرتان به تلویزیون چسبیده باشید و یا در اشپز خانه پنهان شده باشید. 8. و مهم تر از همه........ حتما هنگام ورود همسرتان به خانه لبخند به لب داشته باشید. حتی اگر کوهی از مشکلات بر دوش داشته باشید. شب خوش228

دو سوال بی جواب زندگی زن و شوهر..!!!

1:آیا عشق واقعا می تواند یک عمر دوام بیاورد؟البته که می تواند در صورتی که افسانه قدیمی "تا آخر عمر به خوبی و خوشی با هم زندگی کردن" را کنار بگذارید. گروهی از محققان به تازگی دریافته اند عشق رمانتیک دربردارنده تغییرات شیمیایی خاصی در مغز است که فقط 12تا18 ماه دوام می آورد.
بعد از یه مدت شما وهمسرتان به حالت عادی باز می گردید.. پس مجبورید برای حفظ رابطه تان تلاش کنید(اگر آن را به حال خود رها کنید و برای دوام عشق تان کاری نکنید ممکن است برای همیشه آن را از دست بدهید) اگر هنوز هم به جاودانگی عشق شک دارید..سری به اسایشگاه سالمندان بزنید. اخیرا با مردی صحبت می کردم که همسر 60ساله اش از آلزایمر پیشرفته رنج می برد. این مرد هر روز به همسرش سر می زد تا کنار او بنشیند و دستش را در دست بگیرد. او به من می گفت:" همسرم از دوران دبیرستان بهترین دوست من بوده. ما با هم عهد کردیم که تحت هیچ شرایطی یگدیگر را ترک نکنیم" و حالا داستان آن ها تبدیل به یک داستان عاشقانه شده است.

2:آیا ممکن است زندگی زناشویی پس از خیانت دوام آورد؟
بله. این امر نیاز به گذشت زمان وتلاش و کوشش فراوان دارد. اما کارشناسان در این مورد که این امکان وجود دارد هم عقیده اند. این برای زوج هایی که به نجات زندگی شان از پیمان شکنی های ویرانگر امیدوارند خبر خوبی است.
فقط شخص آسیب دیده باید "بخشش" را انتخاب کند و نیز یاد بگیرد که چه طور با خاطره ای زندگی کند که به سادگی فراموش نمی شود.
بی وفایی هرگز فراموش نمی شود اما می تواند به تدریج در گذشته های تار و مبهم یک رابطه بالغ و قوی محو شود.

 

نقل قولی از یک دوست درباره سوال و موضوع بالا:: 

؛وقتی جواب اولی بلی باشه..دیگه دومی معنایی نداره. اگر جواب اولی نه باشه..اونوقت دیگه هیچی معنا نداره.

دلخورم...اما دوستت دارم!!!

       دلخورم......دوستت دارم

 

غلب زوج‏هاى جوان حتى اگر در گذشته ، بهترین دخترها و پسرها براى خانواده‏های شان بودند ، در زندگى مشترک با همسرشان، دچار اختلاف مى‏شوند. کسى نمى‏تواند ادعا کند که تا به حال با همسرش مشاجره نداشته و از همسرش نرنجیده است. بعضى‏ها به خاطر جر و بحث‏هایى که پیش مى‏آید ، احساس مى‏کنند که ازدواجشان موفق نبوده است. با این حال، خود را ناگزیر به سازش با همسر مى‏دانند اما اختلاف آنها، مثل آتش زیر خاکستر، باقى مى‏ماند. در این موارد، لازم است هر یک از زوجین فقط این سؤال را از خود بپرسند که «چقدر براى بهبود روابطمان زحمت کشیدیم»؟

اغلب ما در برابر این سؤال، ابروها را بالا انداخته ، با چشمانى از حدقه بیرون زده و قیافه‏اى حق به جانب، مى‏گوییم : «خیلى».

حقیقت امر این است که ما زحمت‏هایمان را حساب شده نکشیدیم.

آیا تا به حال سعى کرده‏ایم که ریشه اختلافات را پیدا کنیم و مسائلى را که سد راه خوشبختى ماست، برطرف کنیم؟

آیا تا به حال خواسته‏هایمان را در کفه ترازوى ذهنمان گذاشته‏ایم تا ببینیم کدام ارزش را باید فداى ارزش دیگر کنیم؟

آیا تا به حال فکر کرده‏ایم که ما مى‏توانیم با کمى سعى و تلاش، زندگى مشترکمان را سرشار از شادى، عشق و محبت کنیم؟

""نارضایتى‏هاى کوچک""‏

نارضایتى‏هاى کوچک را دست کم نگیریم چون

ادامه مطلب ...

عشق.../؟/؟/

عشق یعنی این که.... هر اس.ام.اسی بهت می رسه امیدواری اون باشه.16 عشق یعنی که..... برای هر کسی می خوای اس.ام.اس بزنی اشتباهی برای اون می فرستی. عشق یعنی این که.... دنبال یه موضوع می گردی که به اون اس.ام.اس بزنی. عشق یعنی این که... دایم موبایلت رو چک می کنی نکنه از اون اس.ام.اسی رسیده باشه. عشق یعنی این که.......... همش فکر می کنی موبایلت داره تو جیبت می لرزه ولی وقتی نگاه می کنی می بینی خبری نیست. عشق یعنی این که..... شب هایی که اس.ام.اس ها نمی رسن. واقعا اعصابت خرد میشه. عشق یعنی این که..... یک اس.ام.اس رو هم به خط همراه اولش می فرستی. هم به خط ایرانسل. هم به خط تالیا و هم به.. عشق یعنی این که....... هر وقت یک اس.ام.اس دیر می رسه چند بار دیگه send می کنی شاید اونا زودتر برسن. عشق یعنی این که....... پشت سر هم به اون تک زنگ می زنی تا اس.ام.اس ها برسن. عشق یعنی این که. ........ گاهی وقت ها که واقعا هیچ حرفی برای گفتن نداری. اس.ام.اس خالی می فرستی تا بفهمه به یادش هستی72 عشق یعنی این که.......... هر جایی که یک جمله عاشقانه یا زیبا دیدی سریع برای اون اون اس.ام.اس می کنی. عشق یعنی این که.......... قبض موبایلت فقط مخابرات رو خوشحال می کنه. عشق یعنی این که...... دو هزار اس.ام.اس در ماه. عشق یعنی ....... بیماری که همه می گن دچارش شدی. عشق یعنی............. اعتیادی که همه می گن به اس.ام.اس زدن داری. عشق یعنی.......... اخر شعرهای این و اون اسم خودت رو می نویسی تا به اون بگی چقدر عاشقشی. 

 

خلاصه<<>>دوست داشتن از عشق برتر است.