*‌ وبلاگ همدردی - بزرگترین مرکز مشاوره خانواده و ازدواج تحت وب *

تخصصی ترین وبلاگ در زمینه مشاوره خانواده و ازدواج

*‌ وبلاگ همدردی - بزرگترین مرکز مشاوره خانواده و ازدواج تحت وب *

تخصصی ترین وبلاگ در زمینه مشاوره خانواده و ازدواج

چرا افرادازدواج می کنند؟

شواهد نشان می دهند که بیش از 90 درصد از جمعیت جوامع گوناگون به طور متوسط حداقل یک بار در طول زندگی خود ازدواج می کنند اما جالب توجه است که دلایل اساسی ازدواج امروزی در مقایسه با گذشته دستخوش تغییرات شگرفی شده است. 

 

سه دلیل عمده ازواج در جوامع امروزی عبارتنداز:: 

الف)عشق و علاقه ::منظور از عشق و علاقه احساسات عمیق و مثبتی است که زن و مرد پس از ازدواج نسبت به یکدیگر تجربه می کنند. از جمله این احساسات :توجه به مراقبت... صمیمیت.. نزدیکی...انگیختکی..ارتباط مطلوب و تمایلات جنسی را می توان ذکر کرد. 

 

ب)مصاحبت::افراد همچنین به دلیل داشتن نیاز به مصاحبت ازدواج می کنند. مصاحبت محبتی است که ما نسبت به کسی که در زندگی مان با او عمیقا در هم تنیده است. داریم. در حقیقت شامل

تبادل تجربه با فردی است که نسبت به او عشق می ورزیم و مورد عشق و علاقه او هستیم و یکدیگر را به دلیل آنچه که هستیم می پذیریم. 

 

ج)تامین انتظارات::بلاخره زن و مرد به دلیل تامین انتظارات ازدواج می کنند. 

انتظارات از زندگی زناشویی و خانوادگی بین دو حد غیرواقع بینانه و رویایی تا واقع بینانه و عقلایی متغییر است. به بیان دیگر زن یا مرد در ازدواج باید بدانند چه انتظاراتی از خود ..همسر خویش و در مجموع از ازدواج دارند. هر اندازه این انتظارات واقع بینانه تر باشند پایه های زندگی زناشویی مستحکم تر خواهد بود.  

 

"ساگر" این انتظارات را اینگونه تعریف می مند: برخورداری از مزایای معین و امتیازات مشخصی که از ازدواج به طور کلی و از همسرمان به طور اخص عایدمان خواهد شد. به طور خلاصه زوج های امروز بر این باورند که ازدواج مجموعه ای از نیازهای روانی انان را براورده می سازد. در حقیقت هر دو گروه از انتظارات ارامانی و واقع ینانه در کنار هم سنگ بنای ازدواج زن و مرد را پی ریزی می کنند.