*‌ وبلاگ همدردی - بزرگترین مرکز مشاوره خانواده و ازدواج تحت وب *

تخصصی ترین وبلاگ در زمینه مشاوره خانواده و ازدواج

*‌ وبلاگ همدردی - بزرگترین مرکز مشاوره خانواده و ازدواج تحت وب *

تخصصی ترین وبلاگ در زمینه مشاوره خانواده و ازدواج

دو سوال بی جواب زندگی زن و شوهر..!!!

1:آیا عشق واقعا می تواند یک عمر دوام بیاورد؟البته که می تواند در صورتی که افسانه قدیمی "تا آخر عمر به خوبی و خوشی با هم زندگی کردن" را کنار بگذارید. گروهی از محققان به تازگی دریافته اند عشق رمانتیک دربردارنده تغییرات شیمیایی خاصی در مغز است که فقط 12تا18 ماه دوام می آورد.
بعد از یه مدت شما وهمسرتان به حالت عادی باز می گردید.. پس مجبورید برای حفظ رابطه تان تلاش کنید(اگر آن را به حال خود رها کنید و برای دوام عشق تان کاری نکنید ممکن است برای همیشه آن را از دست بدهید) اگر هنوز هم به جاودانگی عشق شک دارید..سری به اسایشگاه سالمندان بزنید. اخیرا با مردی صحبت می کردم که همسر 60ساله اش از آلزایمر پیشرفته رنج می برد. این مرد هر روز به همسرش سر می زد تا کنار او بنشیند و دستش را در دست بگیرد. او به من می گفت:" همسرم از دوران دبیرستان بهترین دوست من بوده. ما با هم عهد کردیم که تحت هیچ شرایطی یگدیگر را ترک نکنیم" و حالا داستان آن ها تبدیل به یک داستان عاشقانه شده است.

2:آیا ممکن است زندگی زناشویی پس از خیانت دوام آورد؟
بله. این امر نیاز به گذشت زمان وتلاش و کوشش فراوان دارد. اما کارشناسان در این مورد که این امکان وجود دارد هم عقیده اند. این برای زوج هایی که به نجات زندگی شان از پیمان شکنی های ویرانگر امیدوارند خبر خوبی است.
فقط شخص آسیب دیده باید "بخشش" را انتخاب کند و نیز یاد بگیرد که چه طور با خاطره ای زندگی کند که به سادگی فراموش نمی شود.
بی وفایی هرگز فراموش نمی شود اما می تواند به تدریج در گذشته های تار و مبهم یک رابطه بالغ و قوی محو شود.

 

نقل قولی از یک دوست درباره سوال و موضوع بالا:: 

؛وقتی جواب اولی بلی باشه..دیگه دومی معنایی نداره. اگر جواب اولی نه باشه..اونوقت دیگه هیچی معنا نداره.