*‌ وبلاگ همدردی - بزرگترین مرکز مشاوره خانواده و ازدواج تحت وب *

تخصصی ترین وبلاگ در زمینه مشاوره خانواده و ازدواج

*‌ وبلاگ همدردی - بزرگترین مرکز مشاوره خانواده و ازدواج تحت وب *

تخصصی ترین وبلاگ در زمینه مشاوره خانواده و ازدواج

کنجکاوی یا "فضولی"

همسایتون مهمونی گرفته؟؟؟ راحت باش اصلا خجالت نکش مهمونا رو کنترل کن . چطوره یه دفتر یادداشت هم بگیری اسم اونایی که میدونی رو بنویسی! 

 

موبایل خواهرت یا دوستت زنگ می زنه؟؟؟ چیکار می کنی ..آره میدونم تو حتما مثل یک برادر مهربون و یه دوست خوب کنجکاوی نمی کنی و با کمال ادب به اونا میگی من موبایلتونو می یارم تا جواب بدن.  

 

توی ترافیک گیر کردی ؟؟؟ نترس حوصلت سر نمی ره..دوروبرت ماشین زیاده و متنوع بهتر نیست یه دیدی بزنی و حال و هوایی عوض کنی! 

 

اخی./. همسایه دیوار به دیوارتون دارن جر و بحث می کنند؟؟؟بابا خجالت کشیدن نداره..گوشتو بچسبون به دیوار..چی می شنویی؟ واضح نیست...آقا چه کاری برو درو باز کن هم تن صداشون خوبه و هم واضحه. 

 

همسرت...همسرت داره با همکارش صحبت می کنه؟؟؟خدایا یعنی! الان بهترین وقتشه برو گوشی رو بردار یواشکی به حرفاش گوش کن..خجالت؟ خجالت نداره خوب همسرمو دوست دارم. 

 

حس خاصی آره؟ حال میده. عشق می کنی . نه؟ آره دیگه! 

اخه تا از ماجرا سر درنیاریم که نمیشه. تازه یه اسم جالب و با کلاسی هم براش انتخاب کردیم "حس کنجکاوی".... اما به نظر من همون "فضولی" مناسب تره. 

خوب...گاهی هم بیکاریمون گل می کنه..سرگرمی هم که نداریم ..پس چه کاری شیرین تر از کنجکاوی...ببخشید همون "فضولی" 

 

تا حالا فکر کردی این کارها چه عواقبی داره...قطعا نمی دونی..پس گوش کن. 

اولین عواقب این کار اینه که :این جور کنجکاوی ها می تونه باعث به وجود آمدن بسیاری از "سوءتفاهم" ها شود....بخصوص در زندگی زناشویی و در روابط دو زوج.. 

دومین عواقب این کار: اینه که بدجوری بهش معتاد می شی...به طوری که اگه یه روز این حس فضولیت گل نکنه یا نتونی ارضاش کنی آرام و قرار نداری. تازه می فهمی چنان تاثیری روی رفتارت گذاشته که نوعی افکار "پارانوئیدی" پیدا کردی...رفته رفته تبدیل می شی به یه آدم ::مشکوک و ایرادگیر. با شنیدن هر مساله ای حساسیتت برانگیخته میشه و این حس آزارت میده. 

 

واقع بهتر نیست به جای فضولی کردن و سرکشی های بیهوده ....اگر چیزی یا مساله ای ما را ناراحت کرده و در مورد کسی دچار ابهامی شده ایم ...مانند یک دوست خوب جریان را با طرف مقابل مطرح کرده تا در یک فضای دوستانه و بدون قضاوت های غلط در مورد آن شخص....تصمیم درستی درباره او بگیریم....نه..آره دیگه!