*‌ وبلاگ همدردی - بزرگترین مرکز مشاوره خانواده و ازدواج تحت وب *

تخصصی ترین وبلاگ در زمینه مشاوره خانواده و ازدواج

*‌ وبلاگ همدردی - بزرگترین مرکز مشاوره خانواده و ازدواج تحت وب *

تخصصی ترین وبلاگ در زمینه مشاوره خانواده و ازدواج

بیا متفاوت باشیم!!!

متن زیر منتخبی است از کتاب چهل نامه کوتاه به همسرم نوشته زنده یاد نادرابراهیمی.

در این راه طولانی - که ما بی خبریم و چون باد می گذرد، بگذار خرده اختلاف هایمان با هم باقی بماند. خواهش می کنم! مخواه که یکی شویم، مطلقا یکی.

مخواه که هر چه تو دوست داری، من همان را، به همان شدت دوست داشته باشم و هر چه من دوست دارم، به همان گونه مورد دوست داشتن تو نیز باشد.

مخواه که هر دو یک آواز را بپسندیم. یک ساز را، یک کتاب را، یک طعم را، یک رنگ را و یک شیوه نگاه کردن را.

مخواه که انتخابمان یکی باشد، سلیقه مان یکی و رویاهامان یکی.

هم سفر بودن و هم هدف بودن، ابدا به معنی شبیه بودن و شبیه شدن نیست و شبیه شدن دال بر کمال نیست بل دلیل توقف است.

عزیز من: دو نفر که عاشق اند و عشق آن ها را به وحدتی عاطفی رسانده است؛ واجب نیست که هر دو صدای کبک، درخت نارون، حجاب برفی قله ی علم کوه، رنگ سرخ و بشقاب سفالی را دوست داشته باشند. اگر چنین حالتی پیش بیاید، باید گفت که یا عاشق زائد است یا معشوق. یکی کافیست.

عشق، از خودخواهی ها و خود پرستی ها گذشتن است اما، این سخن به معنای تبدیل شدن به دیگری نیست.

من از عشق زمینی حرف می زنم که ارزش آن در "حضور" است، نه در محو و نابود شدن یکی در دیگری.

عزیز من: اگر زاویه دیدمان نسبت به چیزی یکی نیست، بگذار یکی نباشد. بگذار درعین وحدت مستقل باشیم. بخواه که در عین یکی بودن، یکی نباشیم. بخواه که همدیگر را کامل کنیم نه ناپدید.

بگذار صبورانه و مهرمندانه در باب هر چیز که مورد اختلاف ماست بحث کنیم، اما نخواهیم که بحث، ما را به نقطه ی مطلقا واحدی برساند.

بحث، باید ما را به ادراک متقابل برساند نه فنای متقابل. اینجا سخن از رابطه ی عارف با خدای عارف در میان نیست. سخن از ذره ذره ی واقعیت ها و حقیقت های عینی و جاری زندگیست.

بیا بحث کنیم. بیا معلوماتمان را تاخت بزنیم. بیا کلنجار برویم. اما سرانجام نخواهیم که غلبه کنیم. بیا حتی اختلاف های اساسی و اصولی زندگی مان را، در بسیاری زمینه ها، تا آن جا که حس می کنیم دوگانگی، شور و حال و زندگی می بخشد، نه پژمردگی و افسردگی و مرگ را حفظ کنیم.

من و تو حق داریم در برابر هم قد علم کنیم و حق داریم بسیاری از نظرات و عقاید هم را نپذیریم بی آنکه قصد تحقیر هم را داشته باشیم. عزیز من ! بیا متفاوت باشیم!

تست فیلتر سه گانه

در یونان باستان ، سقراط تا حد زیادی به دانشمندی اشتهار داشت. روزی یکی از آشنایان فیلسوف بزرگ به دیدارش آمد و گفت : می دانی  درباره دوستت  چه شنیده ام ؟
سقراط جواب داد : یک دقیقه صبر کن ، قبل از اینکه چیزی بگویی می خواهم امتحان کوچکی را بگذرانی که به آن تست فیلتر سه گانه می گویند.
آشنا پرسید: فیلتر سه گانه ؟
سقراط ادامه داد: قبل از اینکه با من درباره دوستم صحبت کنی، شاید بد نباشد که چند لحظه صبر کنی و چیزهایی را که می خواهی بگویی فیلتر کنی . به همین خاطر به این امتحان، تست فیلتر سه گانه می گویم.
 اولین فیلتر، حقیقت است. تو کاملا مطمئنی مطالبی که می خواهی به من بگویی حقیقت دارد؟ مرد گفت : نه، درحقیقت من همین الان درباره اش شنیدم و... 
سقراط گفت : بسیار خوب، پس تو واقعا نمی دانی که حقیقت دارد یا خیر.
حالا دومین فیلتر را امتحان می کنیم، دومین فیلتر نیکی است. چیزی که می خواهی راجع به دوست من بگویی، مطلب خوبی است؟
مرد جواب داد: نه، کاملا برعکس ... .
سقراط ادامه داد: خُب، پس تو می خواهی به من راجع به او چیز بدی بگویی اما دقیقا از درستی آن مطمئن نیستی. هنوز باید امتحان را ادامه دهی چون هنوز یک فیلتر باقی مانده: فیلتر فایده. مطلبی که می خواهی راجع به دوستم به من بگویی، فایده ای برای من دارد؟ مرد جواب داد: نه، نه واقعاً.

سقراط نتیجه گیری کرد : اگر چیزی که می خواهی به من بگویی نه حقیقت است نه خوبی دارد و نه فایده ای دارد، پس چرا اصلاً بگویی ؟؟؟

وبلاگ نویسی ""فضایی""

تا حالا وبلاگ نوشتید؟؟؟......حتما!!! 

 

معمولا کجاها مشغول نوشتن وبلاگ هستی؟ 

حتما خونه پای میز کامپیوتر!!! 

اداره!!!(اخه آدم هم وقت اداری وبلاگ می نویسه) 

کافی نت!!!(تو دیگه آخرشی) 

 

اصلا حوصله نوشتن نداری..... 

 

پس بذار یه چیزی بگم تا هم حوصلت باز شه و هم روحیه پیدا کنی:: 

 

چقدر عجولی صبر کن !!! الان میگم.: 

 

 

تو هم ممکنه توی جاهای نامعلوم یا حتی تعجب آور مشغول نوشتن وبلاگ باشی......ولی فکر نمی کنم توی  ""فضا""" تا حالا کسی وبلاگ نوشته باشه!!! 

 

ولی نوشته.......کی؟؟؟ این::: 

 

>>>""مایک ماسیمونو"" فضانورد آمریکایی با ارسال پیام به سرویس میکرو وبلاگ نویسی توییتر از فضا. به اولین انسانی تبدیل شد که خارج از کره زمین وبلاگ می نویسد. 

وی که با نام ""astor mike"" پیام های خود را به توییتر ارسال می کند تا کنون چهار پیام را از فضا بر روی این وبلاگ منعکس کرده است. 

 

وبلاگ وی روزانه بیش از دویست و سی هزار بازدیدکننده دارد. این وبلاگ نویس فضایی در اولین پیام خود نوشته است:::پرتاب شدن ترسناک بود. اما الان حسی عالی دارم و از چشم انداز با شکوه لذت می برم.

رویا و خیال پردازی...تا می تونی تصور کن روی قایقی بر دریا هستی

راستی تا بحال چقدر در رویا با خودت حرف زدی.... 

تا حالا چند بار خیال پردازی کردی و تصاویر خیالی رو توی مغزت مجسم کردی.. 

 

یا نه!!! از اون کسانی هستی که به این جور حرف ها توجهی نداری و میگی بابا افراد خیال پرداز احساساتی هستند و دیونه اند. 

 

بلاخره ما نفهمیدم از تو خیال پرداز هستی یا نه؟؟؟ 

پس بذار بهت بگم اگر جزء گروه اول هستی نظرتو به نظر محققین جلب می کنم و اگر جزء افراد دوم هستی بهتره یه تغییری در افکارت بدی. 

 

محققان اعلام کردند::رویا پردازی و خیال پردازی برخلاف تصور. باعث کندی مغز نمی شود و برعکس می تواند در حل مشکلات پیچیده به شخص کمک کند. 

فعال شدن مراکز مختلف مغز در زمانی که فرد قادر به تمرکز بر روی مسئله نیست یکی از بزرگترین کشفیات علوم عصبی در ده های گذشته است. این بخش مغزی که فعالیت بیشتری پیدا می کند کورتکس قدامی است. 

محل عملرد تشخیصی فوقانی همچون ::زبان..حافظه..منطق و به طور کلی اعمال حرکتی.. در بخش قدامی مغز قرار گرفته است. 

 

بلاخره ما نفهمیدیم تو از کدوم دسته ای!!!

ظاهر...آرامش...ملاک؟؟!!!

سلام بر دوستان.... 

بخصوص افراد در آستانه ازدواج. 

 

امروزه دیگر مانند ۳۰ سال قبل نیست که افراد هدف و انگیزه از ازدواج را در مستقل شدن و فرار از خانه می دیدند... 

خوشبختانه یا متاسفانه امروزه در هر خانه ی پدری تمام امکانات و اسایش زندگی موجود است از جمله ""یخجال پر از غذا....کاناپه راحتی...وسایل ارتباطی اماده ....و..."""  

 

دیگر جوان امروزی به فرار از خانه یا مستقل شدن زیاد فکر نمی کند..من هم آسایش خانه پدری را با دردسرها و مشکلات "ازدواج" عوض نمی کنم.... 

 

حال می گویید پس چرا اکثر جوانان ازدواج می کنند؟؟؟ 

مشخص است تنها انگیزه رسیدن به آرامش است و رفع نیاز. 

 

اما جوان امروزی چه ملاکی برای ازدواج دارد ...اصلا ملاک جوان برای انتخاب همسر چیست؟ 

 

به تازگی علم مطلبی را به اثبات رسانده است که تقریبا تمام زنان آنرا میدانند: هنگام انتخاب جفت، مردان قبل از هرچیز به دنبال ظاهر زیبا هستند. تصور نمیکنیم که مردان هم از شنیدن اینکه زنان هنگام انتخاب جفت خود بیش از اینها موشکافانه عمل میکنند، تعجب کنند. 

به این ترتیب، جذابیت زنان، تاثیرگذارترین عامل انتخاب برای مردان و زنان به شمار میرود! 

  

.بنابراین سوال اصلی این جاست..؟ 

"اگر مرد یا زنی مجذوب ظاهری شود زیبا و در عین حال آرامش خود را در این کالبد جست و جو نماید آیا واقعا در انتخاب و ملاک خود پیشرو و صادق بوده!!!