*‌ وبلاگ همدردی - بزرگترین مرکز مشاوره خانواده و ازدواج تحت وب *

تخصصی ترین وبلاگ در زمینه مشاوره خانواده و ازدواج

*‌ وبلاگ همدردی - بزرگترین مرکز مشاوره خانواده و ازدواج تحت وب *

تخصصی ترین وبلاگ در زمینه مشاوره خانواده و ازدواج

چند نکته برای کنکوری ها در عید!!

پنچ نکته برای کنکورها در عید نوروز: 

1:صبح زود بیدار شوید..تا از آرامش ساعت های اول صبح که همه خواب هستند بیشترین استفاده را بکنید. 

2:از درس های نیم سال دوم پیش دانشگاهی غافل نشوید..از آن جا که داوطلبانی که پیش دانشگاهی را به اتمام نرسانید ه اند امتحانات نیم سال دوم را پیش رو دارند..عید فرصت مناسبی برای آمادگی این امتحانات است. البته تست زنی برای همین دروس را نیز در برنامه خود بگنجانید تا برای کنکورتان نیز مفید باشند. 

 

3:زندگی تان را تعطیل نکنید..29اسفند و 1فروردین را استراحت کنید تا از عید عقب نمانید. دوم فروردین 3تا5 ساعت مطالعه برای گرم شدن موتور کافی است. از سوم فروردین به صورت فشرده شروع به مطالعه کنید و 13فروردین را نیز به طور کامل استراحت کنید. 

4:روزهای جمعه را به جمع بندی و مرور اختصاص دهید.. با توجه به این که در ایام عید مطالب زیادی وارد مغز شما می شود خود به خود مطالب زیادی هم به فراموشی سپرده می شود پس از جمعه ها برای مرور تستی و تشریحی آن چه خوانده اید بهره بگیرید تا دچار فراموشی ناخواسته نشوید. 

 

5:پایه را تقویت کنید.. از آن جا که بیشتر دواطلبان مطالعه برای کنکور را با مباحث پیش دانشگاهی آغاز می کنند لذا در پایه ها ضعیف هستند و زمان عید بهترین فرصت برای تقویت این ضعف هاست. 

 چون برنامه خانواده ها در ایام عید متفاوت است یک برنامه درسی واحد برای همه امکان پذیر نیست ما در ادامه یک برنامه کلی برای یک روز داوطلبی فرضی ارایه می دهیم که شما می توانید با اعمال تغییرات..آن را برای خودتان تنظیم کنید. 

به طور کلی روزتان را به 5قسمت تقسیم کنید 3قسمت آن را به درس و 2قسمت را به استراحت و تفریح اختصاص دهید.(برنامه...در زیر) 

  

صبح: 4 الی 5 ساعت:...مطالعه دروس اختصاصی پایه ای برای کنکور و تست زنی 

ظهر:3 الی 4ساعت:...استراحت.ناهار.تماشای تلویزیون.دیدوبازدید..... 

عصر: 4الی5ساعت:...مطالعه دروس اختصاصی پیش دانشگاهی2و یک درس عمومی 

شب:2الی3ساعت:...شام.استراحت.تماشای تلویزیون.... 

شب:ا الی 2ساعت:...مطالعه یا مرور دروس عمومی 

 

همان طور که می بینید در این برنامه فرصت کافی برای استراحت و تفریح شما نیز در نظر گرفته شده تا از لحاظ روانی نیز شما را تامین کند. من به شما اطمینان می دهم اگر طبق این برنامه پیش بروید نه تنها احساس خستگی نمی کنید بلکه روز سیزده به در که به دامان طبیعت می روید می توانید با یک احساس رضایت خاطر از تمام 24 ساعت خود لذت ببرید. 

راستی! پیشاپیش سال نو مبارک! 

 

منبع:برگرفته از "موفقیت" (کنکوری موفق)